
Ruszył cykl warsztatów dla nauczycieli ostrowskich szkół podstawowych rozwijających kompetencje dotyczące metod dbania o kondycję psychiczną dzieci, tworzenia wspierających się zespołów oraz budowania własnej odporności psychicznej nauczycieli.
Miasto Ostrów Mazowiecka wraz z Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną przeprowadziło w ubiegłym roku badania wśród dzieci i nauczycieli dotyczące problemów związanych z czasem pandemii i nauczaniem zdalnym. Po ich analizie powstał zestaw rekomendacji dotyczących podniesienia umiejętności radzenia sobie ze stresem, pielęgnowania więzi społecznych, czy przeciwdziałania uzależnieniom behawioralnym.
Odpowiedzią samorządu na uzyskane wyniki badań jest udział nauczycieli w autorskim programie wspierania odporności psychicznej „poMOCni w szkole” stworzonym i realizowanym przez Fundację Faro. Partnerem projektu jest Miasto Ostrów Mazowiecka.
To właśnie specjaliści szkolni, wychowawcy i nauczyciele są jednymi z pierwszych, którzy dostrzegają trudności psychiczne swoich podopiecznych, a z drugiej strony pomagają i stanowią wsparcie dla dzieci. Dlatego właśnie to oni biorą udział w projekcie, aby następnie wdrażać programy we własnych klasach i szkołach– mówi Katarzyna Gromek-Kulasza, psycholożka i prezeska Fundacji Faro.
Program realizowany jest w czterech dwudniowych cyklach warsztatowych i obejmie 60 nauczycieli ostrowskich podstawówek. Dodatkowo, poza udziałem w warsztatach, uczestnicy projektu biorą udział w spotkaniach grupy superwizyjno-wsparciowej, która zakłada pomoc we wdrażaniu programu w szkołach. Każdy nauczyciel zostanie wyposażony w zestaw materiałów i pomocy dydaktycznych.
Projekt jest finansowany w ramach Programu „Fundusz pomocowy dla organizacji pozarządowych oraz inicjatyw obywatelskich 2022-23”, utworzonego przez Polsko-Amerykańską Fundację Wolności, realizowanego przez Fundację Edukacja dla Demokracji
Więcej na temat Projektu poMOCni w szkole można przeczytać tutaj: