Urząd Miasta Ostrów Mazowiecka zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Urzędu Miasta Ostrów Mazowiecka.
- Data publikacji strony internetowej: 2021-03-22
- Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2023-03-24
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Treści niedostępne
- filmy nie posiadają napisów dla osób głuchych,
- część dokumentów PDF nie jest poprawnie odczytywana przez programy dla osób niewidzących (np. nieprawidłowo przygotowane tabele, wykresy, obrazki, brak sekcji nawigacyjnych, tytułu itp.) lub są to skany dokumentów,
- brak odpowiedniej struktury nagłówkowej artykułów.
Wyłączenia
- mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności,
- filmy opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej.
Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności
- Deklarację sporządzono dnia: 2020-09-21
- Deklarację została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia: 2023-03-27
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
- Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada: Małgorzata Rosińska.
- E-mail: dostepni@ostrowmaz.pl
- Telefon: 296795450
Każdy ma prawo:
- zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.
Żądanie musi zawierać:
- dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
- wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
- wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.
Skargi i odwołania
Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:
- Organ nadzorujący: Burmistrz Miasta Ostrów Mazowiecka
- Adres: ul. 3 Maja 66 07-300 Ostrów Mazowiecka
- E-mail: poczta@ostrowmaz.pl
- Telefon: 296795450
Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
Urząd Miasta w Ostrowi Mazowieckiej, ul. 3 Maja 66, 07-300 Ostrów Mazowiecka
Do budynku prowadzą dwa wejścia. Pierwsze główne od ulicy 3 Maja bez możliwości wejścia do budynku osób niepełnosprawnych (schody), drugie od Placu Księżnej Anny Mazowieckiej, gdzie znajduje się podjazd dla wózków.
W budynku nie funkcjonuje obszar kontroli.
Dla osób na wózkach dostępne są korytarze na parterze oraz I piętrze. W budynku jest jedna winda. Winda nie posiada wszystkich rozwiązań służących osobom niepełnosprawnym (np. nakładki i oznaczenia dla osób niewidomych).
Toaleta dla osób niepełnosprawnych znajduje się na parterze budynku.
W holu po lewej stronie od wejścia głównego znajduje się kancelaria Urzędu (punkt informacyjny), w którym udzielana jest pomoc osobom z niepełnosprawnością. W przypadku gdy osoba niepełnosprawna chce skorzystać z usługi Urzędu, pracownik kancelarii po określeniu potrzeby, realizuje ją, bądź zawiadamia odpowiednią merytorycznie komórkę organizacyjną Urzędu. Pracownik merytorycznie realizujący obsługę wykonuje czynności przy wydzielonym stanowisku w holu na parterze budynku. Po załatwieniu sprawy, pracownik Urzędu służy pomocą osobie niepełnosprawnej w opuszczeniu Urzędu. Powyższe zasady mają zastosowanie do obsługi osób niepełnosprawnych, osób z ograniczeniem zdolności ruchowej, a w uzasadnionych przypadkach również innych osób, które zgłaszają taką potrzebę.
W Urzędzie nie ma pętli indukcyjnych.
W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille'a ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
Na parterze budynku umieszczono rozkład pomieszczeń w formie wizualnej, dodatkowo informacja taka zapewniona jest w sposób głosowy (kancelaria Urzędu - punkt informacyjny).
Nie zastosowano urządzeń i innych środków technicznych do obsługi osób słabosłyszących.
Zapewniony jest wstęp do budynku osobie korzystającej z psa asystującego lub psa przewodnika (poinstruowani pracownicy kancelarii - punktu informacyjnego).
Przed budynkiem wyznaczono 2 miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych oraz 1 miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych przy wejściu do budynku od Placu Księżnej Anny Mazowieckiej.
Na chwilę obecną w budynku nie ma możliwości skorzystania z tłumacza polskiego języka migowego. Osoby doświadczające trwale lub okresowo trudności w komunikowaniu się, mają możliwość:
- przesłania korespondencji pisemnej kierowanej na adres: Urząd Miasta Ostrów Mazowiecka, ul. 3 Maja 66, 07-300 Ostrów Mazowiecka,
- korzystania z poczty elektronicznej - e-mail: poczta@ostrowmaz.pl,
- przesyłania faksów na numer 29 679 54 70, 29 679 54 80,
- korzystania z platformy e-PUAP.