
Urzędnicy rozpoczęli doręczanie decyzji podatkowych oraz opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi na 2025 rok.
Do 01 marca 2025 roku pracownicy urzędu będą doręczać mieszkańcom Ostrowi Mazowieckiej decyzje w sprawie wymiaru podatku od nieruchomości oraz opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi. Decyzje i opłaty doręczane są za zwrotnym potwierdzeniem odbioru pod wskazane przez podatników adresy korespondencyjne.
Po tym terminie korespondencja, która z różnych powodów nie zostanie doręczona adresatom, zostanie przesłana za pośrednictwem operatora pocztowego.
Oczekujący na decyzje powinni pamiętać o kilku ważnych sprawach:
• Doręczyciele nie mają prawa pobierać od mieszkańców jakichkolwiek kwot pieniężnych, mają jedynie dostarczyć przesyłkę.
• Osoby odbierające przesyłki proszone są o składanie czytelnych podpisów na potwierdzeniu odbioru.
• Urzędnik może zostawić przesyłkę u naszego sąsiada, jeśli ten podpisał ją czytelnie swoim nazwiskiem i zobowiązał się do przekazania adresatowi.
Terminy płatności
• Urząd Miasta przypomina o terminach płatności podatku od nieruchomości. Podatek jest płatny w ratach proporcjonalnych do czasu trwania obowiązku podatkowego, w terminach: do dnia 17 marca, 15 maja, 15 września i 17 listopada roku podatkowego.
• Raty czy opłata jednorazowa?
• Podatnicy, których zobowiązanie nie przekracza 100 zł zobowiązani są do zapłaty jednorazowej.
Opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi płatne są w ratach proporcjonalnych w terminach do 17 marca, 16 czerwca, 15 września i 15 grudnia bieżącego roku.