Do Ostrowi Mazowieckiej przyjechali dziennikarze programu „Sprawa dla reportera”. Wizyta odbyła się 12 maja w miejscu realizowania rozbudowy ul. Prusa. Niestety z Urzędem Miasta nikt z dziennikarzy nie skontaktował się w tej sprawie. W trosce o wizerunek Miasta oraz rzetelny przekaz dotyczący długo oczekiwanej i kosztownej inwestycji miejskiej przedstawiamy okoliczności związane z jej przebiegiem.
Inwestycja prowadzona jest na podstawie ostatecznej i prawomocnej decyzji zezwalającej na jej realizację. Zadanie pn. „Budowa i rozbudowa ciągu ulic Lubiejewska – Bolesława Prusa oraz budowa ronda w rejonie skrzyżowania ulic Pocztowa – Lubiejewska – Sikorskiego Prusa i budowa ronda w rejonie ulic Jagiellońska – Zwycięstwa wraz z przebudową i budową infrastruktury technicznej”, to inwestycja na kwotę ok. 10 mln zł z 65% udziałem środków pochodzących z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg.
W miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego od 2004 r. pas drogowy na tym odcinku miało miejscowe przewężenie. W 2012 roku w w/w dokumencie dokonano zmiany polegającej na przesunięciu linii zabudowy w głąb działek z myślą o konieczności poszerzenia pasa drogowego poprzez podział i wykup własności. W chwili projektowania rozbudowy ulicy Bolesława Prusa, poszerzenie pasa drogowego stało się koniecznością. W 2017 roku wszyscy właściciele działek wzdłuż ul. B. Prusa, których dotyczyły regulacje, byli powiadomieni przez Starostwo Powiatowe, mogli zapoznać się z projektem drogi oraz zgłaszać ewentualne uwagi. Aktualnie decyzja zezwalająca na realizację inwestycji jest prawomocna i ostateczna a działki przeznaczone pod drogę stały się z mocy prawa własnością Miasta Ostrów Mazowiecka. Obecnie w Starostwie Powiatowym trwa postępowanie w sprawie ustalenia odszkodowania za przejęte działki wraz z naniesieniami.
Odnosząc się do wycinki drzew rosnących w pasie drogowym, informujemy, że jesteśmy po konsultacjach z projektantem. Pozostawienie drzew na tym odcinku było niemożliwe. Drzewa zostały przeznaczone do usunięcia w projekcie budowlanym z uwagi na ich lokalizację w koronie drogi oraz brak możliwości zaprojektowania drogi i jej elementów zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. Ponadto pozostawienie drzew na tym odcinku wpływałoby negatywnie na bezpieczeństwo ruchu drogowego oraz istniejącą i projektowaną infrastrukturę drogową. Nie można zatem odstąpić od zatwierdzonego projektu budowlanego i dokonywać zmian niezgodnych z przepisami. Zakwestionowanie parametrów drogi na etapie jej odbioru oznacza utratę dofinansowania. Termin zakończenia inwestycji oraz rozliczenie dotacji powinno nastąpić w bieżącym roku.